Kansen in de zorgmarkt


De zorgverzekeringen bieden uw financieel advieskantoor ongekende mogelijkheden. Maar, u moet het slim aanpakken.

Met deze website vertellen wij u hoe u door YORON een commerciele zorgactie kunt laten uitvoeren zodat u de handen vrij heeft en u zich bezig kunt houden met uw relaties.

Slim aanpakken wil zeggen dat u met één actie meerdere doelstellingen kunt behalen:

  • de zorgconsument informeren over de verschillende soorten verzekeringen en de wijzigingen in de dekkingen
  • de zorgconsument 'waarschuwen' tegen het klakkeloos aannemen van alle informatie die op vergelijkingssites worden aangeboden
  • de zorgconsument begeleiden bij een eventuele overstap
  • creëren van nieuw contactmoment met bestaande relaties
  • creëren van (grotere) naamsbekendheid

Advieskansen

  1. Zorgbehoefte in kaart brengen (hele jaar door)
  2. Op zoek gaan naar zorgverzekering die past bij zorgbehoefte (zorgcheck)
  3. 18 jarigen: het is de zorgverzekering waarmee jongeren voor het eerst naar kantoor komen. Vroeger was dat de brommer en de auto, nu de zorg
  4. marktkansen:

Een recordaantal is van plan om over te stappen van zorgverzekering voor 2024. Uit een peiling van ZorgWijzer.nl onder 2195 respondenten geeft bijna negen procent aan te gaan wisselen van zorgverzekeraar. Dat komt neer op 1,5 miljoen Nederlanders.

  • 26 procent kiest voor een nieuwe zorgverzekering gelet op de hoogte van de totale premie
  • 13 procent verwacht dat zijn/haar zorggebruik wijzigt
  • 11 procent kiest voor een nieuwe zorgverzekering gelet op de hoogte van de basispremie
  • 51 procent is tevreden over de dekking van de totale polis
  • 31 procent is al heel lang bij dezelfde zorgverzekeraar
  • 20 procent is tevreden over de service van de huidige zorgverzekeraar

Belangrijke onderwerpen in het adviesgesprek

Zorgvermijding en zorgbehoefte

In een adviesgesprek kan het verstandig blijken te zijn om het onderwerp zorgvermijding ter sprake te brengen. Zorgvermijding komt steeds vaker voor en kan uiteindelijk leiden tot hogere lasten voor uw klanten. Gerelateerde items: hoogte eigen risico - aantal behandelingen - alternatieve behandelingen - wijziging keuze soort polis

Budget bij klant

De premie voor de zorgverzekering kan zwaar drukken op de begroting van de klant. Vormt feitelijk een financieel risico. Dan is het zinvol om samen na te gaan of u iets kunt doen aan het eigen risico, soort polis, keuze aanvullende verzekeringen.

Hoe maakt úw kantoor het verschil?

  • Door te gaan werken met een website met een goede zorgmodule (vergelijken - overstappen - direct afsluiten)
  • Persoonlijke aandacht op kantoor of via werkgever
  • Door het geven van Webcam-advies (al dan niet op afspraak)
  • Klanten informeren halverwege november met gerichte mail
  • Gerichte mail: is de zorgbehoefte veranderd? Zo ja, verzoek dan de klant dringend om contact op te nemen met uw kantoor
  • Marktkennis: kijk wat verzekeraars gaan doen op polisvoorwaarden of (forse) premieverhogingen

Waarom is zorg toegevoegde waarde?

  • Zorgverzekering is echt adviesproduct
  • Sturen op totaal relaties en daardoor het halen van hoger rendement per relatie
  • de zorgconsument is gemiddeld 3 uur bezig met de zorgverzekering
  • Als adviseur kunt u hier dus veel betekenen en uw klant ontzorgen

Tools die u kunt gebruiken

  • vergelijkingsmodule op website
  • webbased zorgverzekeringscheck uitvoeren
  • Stel uw klanten de WebApp ter beschikking met info en doorlinkjes naar interessante pagina`s.

Met advies op zorg is geen droog brood te verdienen?

Zorgadvies kan weldegelijk een  goed rendemennt opleveren: beloning zorgverzekering met twee premiebetalers is al meer dan de provisie op bijvoorbeeld een woonpakket!

Uitleg Actiesite - Zorg


Op het einde van het jaar begint de zorgcarrousel weer te draaien. Reclameboodschappen van verzekeraars geven aan dat het weer tijd is om om te kijken naar een andere zorgverzekering. Het natuurlijk altijd zinvol om elk jaar even kritisch naar het verzekeringspakket te kijken. Al was het alleen maar omdat al enige jaren uit verschillende onderzoeken telkens weer blijkt dat er nog veel onbekend is en dat keuzes nog vaak op verkeerde gronden worden gemaakt.

Hoe ziet de actie eruit?

  1. YORON bouwt de actiesite (landingspagina)
  2. nieuwsbrieven worden verstuurd naar klanten waarvan het e-mailadres beschikbaar is
  3. nieuwsartikelen worden geplaatst op LinkedIn en als blog op uw website
  4. inzet zorgvergelijker op website (bijvoorbeeld die van UPIVA)
  5. nazorg via reactie op nieuwsbrieven (dashboard & statistieken)

1. Bouw actiewebsite

YORON bouwt voor u een speciale landingspagina/actiesite.

Op deze actiesite komt alle belangrijke consumenten-informatie te staan en wordt de voor u ingerichte premievergelijker (bijvoorbeeld UPIVA) ingebouwd, een tool waarmee uw klant kan vergelijken & afsluiten!

2. Nieuwsbrieven

YORON schrijft een of meerdere nieuwsbrieven die naar uw relaties worden verzonden waarvan het e-mailadres bekend is. Het enige wat u hoeft te doen is het aanleveren van de mailadressen.

In de nieuwsbrieven maken wij gebruik van hele duidelijke banners. Hieronder een voorbeeld:

3. Blog op uw website en (optioneel) doorplaatsing naar LinkedIn

Het artikel in de nieuwsbrief kunnen wij automatisch plaatsen op uw LinkedIn-profiel. Het artikel plaatsaen wij in ieder geval óók automatisch als blog op uw bedrijfswebsite.

Een bijkomend belangrijk voordeel hiervan is dat de content op uw Website een dynamisch karakter heeft. En dynamische content is voor Google een reden om uw Website hoger te gaan ranken. En dat verhoogt dan de vindbaarheid van uw Website.

4. Zorgvergelijker

Indien wij van u de URL of het script van de zorgvergelijker (bv UPIVA) aangeleverd krijgen, plaatsen wij deze op de actiesite/landingspagina. Natuurlijk testen wij of e.e.a. goed is geimplementeerd.

Roadmap

To-do-list

  • begin november wordt u uitgenodigd om deel te nemen aan de actie.
  • medio november worden de landingspagina`s/actiesites van alle deelnemers opgeleverd.
  • Eind november moeten alle deelnemende kantoren hun maillist hebben ingeleverd.
  • Nadat de premies bekend zijn gemaakt start de communicatie via social media
  • Zorgartikelen worden geschreven en gepubliceerd als blog op de website
  • Ieder zorgartikel wordt omgezet in een nieuwsbrief die wordt verzonden naar de maillists

Data waarop de nieuwsbrieven worden verzonden en de artikelen worden geplaatst op uw social media:

  • 25 november
  • 16 december
  • 28 december (optioneel)
  • 20 januari (optioneel)

Wie doet wat?

YORON:

  • bouw en oplevering actiesite/landingspagina
  • het schrijven van zorgartikelen
  • het plaatsen van de artikelen op social media (optioneel)
  • het plaatsen van de artikelen als blog op de eigen website
  • het verzenden van de nieuwsbrieven naar de maillists

KANTOOR:

  • aanlevering maillists
  • aanlevering code voor de vergelijker

Tarief


ex 21% btw
Zorgactie Uitgebreid
€ 250,--

Inclusief

  • bouw en oplevering actiesite/landingspagina
  • 2 nieuwsbrieven*
  • 2 blogs
  • 2 posts LinkedIn

* plus € 0,10 per verzonden nieuwsbrief

ex 21% btw
Zorgactie Beperkt
€ 45,--

Inclusief

  • bouw en oplevering landingspagina met plaatsing Zorgvergelijker

Deze optie is alleen beschikbaar voor klantenmet een  ASSU WebSite van YORON.