Help uw klanten met het het omzetten van een te dure DK naar een PL

Kansen bij het omzetten van dure leenvormen


Het idee achter het Doorlopend Krediet is dat uw klant over extra financiële ruimte beschikt. Altijd prettig voor onverwachte uitgaven. Uw klant krijgt een kredietlimiet – het bedrag dat maximaal mag worden opgenomen. Alleen over het opgenomen bedrag betaalt uw klant rente. Die flexibiliteit is mooi, maar het probleem is dat veel mensen geneigd zijn om steeds opnieuw geld op te nemen. Dan vallen de kosten hoog uit.

Met deze website vertellen wij u hoe u door YORON een commerciele actie kunt laten uitvoeren zodat u de handen vrij heeft en u zich bezig kunt houden met uw relaties.

Slim aanpakken wil zeggen dat u met één actie meerdere doelstellingen kunt behalen:

  • uw klant informeren over het verschil tussen doorlopend krediet (DK) en persoonlijke lening (PL)
  • uw klant 'waarschuwen' tegen het klakkeloos aannemen van alle informatie die op talloze sites van verschillende aanbieders worden aangeboden
  • uw klant begeleiden bij een eventuele overstap van een duur DK naar een PL
  • creëren van nieuw contactmoment met bestaande relaties
  • creëren van (grotere) naamsbekendheid

Advieskansen

  1. Leenmogelijkheden in kaart brengen
  2. Op zoek gaan naar leenmogelijkheden die passen bij het profiel van de klant

Er zijn veel aanbiederes/banken die verschillende leenproducten aanbieden. Het aanbod is groot. Toch nemen veel mensen – uit gemak – een duur doorlopend krediet. Maar dat is lang niet altijd de voordeligste keuze.

Belangrijke onderwerpen in het adviesgesprek

Doorlopend Krediet aflossen

Sinds 1 januari 2024 is de rente op krediet 15%. Dit komt doordat de maximale kredietvergoeding bestaat uit de wettelijke rente met daarbij opgeteld 8 procentpunt. Omdat de wettelijke rente op 1 januari 2024 steeg van 6% naar 7%, steeg de maximale kredietrente automatisch mee van 14% naar 15%. Veel kredietverstrekkers brengen dit ook daadwerkelijk in rekening. Gebruikt uw klant de kredietlimiet volledig of bijna volledig, dan is hij duur uit.

Uw klant kan het Doorlopend Krediet oversluiten naar een Persoonlijke Lening. Met de PL lost uw klant zijn schuld dan in een keer af. Geld opnemen kan dan niet meer. Maar uw klant bespaart wel op kosten én bouwt zijn schuld af! Uw klant heeft meer grip op zijn financiën en de maandbetalingen stoppen als de lening is afgelost.

Lagere maandlasten met Persoonlijke Lening

Met een Persoonlijke Lening lost uw klant stap voor stap het leenbedrag helemaal af. Afgeloste bedragen kunnen niet opnieuw opgenomen worden, dus u weet zeker dat uw klant aan het eind van de looptijd klaar is. De rente op een Persoonlijke Lening is vaak lager dan die op een Doorlopend Krediet en verandert niet. Ook de looptijd staat vast. Uw klant weet dus precies hoeveel hij per maand kwijt is en hoe lang hij aan het aflossen is. Tussentijds extra aflossen mag altijd boetevrij.

Hoe maakt úw kantoor het verschil?

Het verschil maakt u door:

  • een te dure Doorlopend Krediet over te sluiten naar Persoonlijke Lening
  • het duidelijk maken waarom een PL een beter en meer geschikt leenvorm is dan een DK
  • door het verschil in kosten en dus besparingen uit te rekenen

Tools die u kunt gebruiken

  • content over het onderwerp Lenen op uw website plaatsen: klik hier voor een voorbeeld
  • Stel uw klanten de WebApp ter beschikking met info en doorlinkjes naar interessante pagina`s.

Uitleg Actiesite - omzetting leenvorm


Een krediet afsluiten betekent een jarenlange financiële verplichting en geld lenen kost altijd extra geld door de rente. Maar soms is het gewoon nodig. Bijvoorbeeld als men een (grote) nooduitgave moet doen.  Verantwoord geld lenen is belangrijk om financiële problemen te voorkomen.

Wat u uw klanten kunt aanbieden, is dat u (verschillende) dure kredieten kunt oversluiten naar 1 overzichtelijke persoonlijke lening met een veel lagere rente.

Dat is een slimme zet, zeker omdat de rente nu historisch laag ligt. Een gouden tip voor als uw klanten meerdere kredieten heeft lopen, daardoor het overzicht kwijt zijn en elke maand veel te veel rente betalen voor dure postorderkredieten, betalen in termijnen, roodstand of een creditcardschuld.

Wat uw klant overhoudt aan schulden, is 1 overzichtelijke persoonlijke lening met een vaste looptijd en een vaste lage rente. Uw klant krijgt direct overzicht over zijn schulden en is veel goedkoper uit, met mooie voorwaarden (zoals boetevrij extra aflossen). Bovendien weet uw klant precies wanneer de lening is afgelost, zodat hij eindelijk weer schuldenvrij door het leven kan gaan.

Hoe ziet de actie eruit?

  1. YORON bouwt de actiesite/landingspagina
  2. nieuwsbrieven worden verstuurd naar klanten waarvan het e-mailadres beschikbaar is
  3. nieuwsartikelen worden geplaatst op LinkedIn en als blog op uw website

Bouw actiewebsite

YORON bouwt voor u een special actiesite/landingspagina.

Op deze actiesite/landingspagina komt alle belangrijke consumenten-informatie te staan.

Nieuwsbrieven

YORON schrijft een of meerdere nieuwsbrieven die naar uw relaties worden verzonden waarvan het e-mailadres bekend is. Het enige wat u hoeft te doen is het aanleveren van de mailadressen.

Blog op uw actiesite/landingspagina en doorplaatsing naar LinkedIn

Het artikel in de nieuwsbrief kunnen wij automatisch plaatsen op uw LinkedIn-profiel. Het artikel plaatsen wij in ieder geval óók automatisch als blog op uw website/landingspagina.

Een bijkomend belangrijk voordeel hiervan is dat de content op uw website een dynamisch karakter heeft. En dynamische content is voor Google een reden om uw website hoger te gaan ranken. En dat verhoogt dan de vindbaarheid van uw website.

Leencalculator

Verschillende banken/financieringsmaatschappijen bieden een rekentool aan voor op uw website. Wellicht dat u daar belangstelling voor heeft. U ontvangt dan een specifieke URL/script voor de leencalculator.

Graag ontvangen wij die URL/script zodat wij op een correcte manier de calculator op uw website/landingspagina kunnen plaatsen. Natuurlijk testen wij of e.e.a. goed is geimplementeerd.

Roadmap

To-do-list

  • u vraagt de URL /script van de leencalculator op bij uw bank/financieringsmaatschappij
  • u levert aan YORON uw maillist
  • nadat de actiewebsite/landingspagina is opgeleverd start de communicatie via social media
  • artikelen over het onderwerp lenen worden geschreven en gepubliceerd als blog op uw website/landingspagina
  • Ieder artikel wordt omgezet in een nieuwsbrief die wordt verzonden naar de maillist

Wie doet wat?

YORON:

  • bouw en oplevering actiesite/landingspagina
  • het schrijven van nieuwsartikelen over lenen
  • het plaatsen van de artikelen op social media (optioneel)
  • het plaatsen van de artikelen als blog op uw website
  • het verzenden van de nieuwsbrieven naar de maillists

UW KANTOOR:

  • aanlevering maillists
  • aanlevering code/URL voor de leencalculator

Tarief


ex 21% btw
Actie omzetting DK naar PL Uitgebreid
€ 250,--

Inclusief

  • bouw en oplevering actiesite
  • implementatie leencalculator met afsluitmogelijkheid
  • 2 nieuwsbrieven*
  • 2 blogs
  • 2 posts LinkedIn
  • actieperiode: 2 maanden

* plus € 0,10 per verzonden nieuwsbrief

ex 21% btw
Actie omzetting DK naar PL Beperkt
€ 45,--

Inclusief

  • bouw en oplevering landingspagina

Deze optie is alleen beschikbaar voor klanten met een  ASSU WebSite van YORON.