Help uw klanten met het kiezen van de juiste spaarrekening!
Kansen in de spaarmarkt
In de afgelopen periode zijn de rentevergoedingen op spaarrekeningen behoorlijk gestegen. Sparen loont weer de moeite.
Met deze website vertellen wij u hoe u door YORON een commerciele actie kunt laten uitvoeren zodat u de handen vrij heeft en u zich bezig kunt houden met uw relaties.
Slim aanpakken wil zeggen dat u met één actie meerdere doelstellingen kunt behalen:
- de spaarconsument informeren over de verschillende spaarmogelijkheden
- de spaarconsument 'waarschuwen' tegen het klakkeloos aannemen van alle informatie die op vergelijkingssites worden aangeboden
- de spaarconsument begeleiden bij een eventuele overstap naar een andere bank
- creëren van nieuw contactmoment met bestaande relaties
- creëren van (grotere) naamsbekendheid
Advieskansen
- Spaarmogelijkheden in kaart brengen
- Op zoek gaan naar spaarmogelijkheden die passen bij het profiel van de klant
Er zijn veel banken die verschillende spaarproducten aanbieden. Het aanbod is groot. Toch nemen veel mensen – uit gemak – een betaal- en spaarrekening bij dezelfde bank. Maar dat is lang niet altijd de voordeligste keuze. Een minder bekende bank of een buitenlandse bank biedt misschien een hogere spaarrente.
Belangrijke onderwerpen in het adviesgesprek
Een spaarrekening vergelijken is altijd een goed idee. Met een vergelijking wordt duidelijk wat de verschillen in voorwaarden, kosten en rente zijn:
- Vind de hoogste spaarrente
- Vergelijk de spaarrekeningen
- Spreid eventueel over meerdere banken
- Lees bijzonderheden per bank en per spaarproduct na
- Check of de bank onder het depositogarantiestelsel valt
Over het algemeen geldt: hoe minder flexibiliteit, hoe meer rendement. Dat houdt in dat een spaarrekening met veel beperkingen meestal de hoogste spaarrente heeft. Grofweg zijn spaarrekeningen in te delen in 3 vormen:
- Dagelijks opvraagbare spaarrekening
- Spaarrekening met voorwaarden
- Depositorekening
Hoe maakt úw kantoor het verschil?
- Door te gaan werken met een website/landingspagina met een goede spaarrentes-vergelijker
- Met de optie om direct online een spaarrekening te openen
- Door klanten te informeren met gerichte mail
- Marktkennis: maak hierbij gebruik van de expertise van Finckers
Waarom zijn spaarrekeningen belangrijk voor uw kantoor?
- een spaarrekening is een relatief simpel product
- u kunt sturen op totaal relaties en daardoor een hoger rendement per relatie halen
- de spaarconsument is gemiddeld 2 uur bezig met het kiezen van een passende spaarrekening
- als adviseur kunt u hier dus veel betekenen en uw klant ontzorgen
Tools die u kunt gebruiken
- spaarrentes-vergelijker op website
- content over het onderwerk Sparen op uw website plaatsen: klik hier voor een voorbeeld
- webbased spaarrekening check uitvoeren
- Stel uw klanten de WebApp ter beschikking met info en doorlinkjes naar interessante pagina`s.
Met advies op 'sparen' is geen droog brood te verdienen?
Advies op ee n spaarrekening kan weldegelijk een goed rendement opleveren:
70% van de gerealiseerde omzet is voor uw kantoor.
Uitleg Actiesite - Sparen
Sparen loont weer de moeite, immers de rente veroont een stijgende lijn. Sparen kan voor een doel. Maar dat hoeft niet. Vrij sparen mag natuurlijk ook. Sommige spaarproducten zijn bedoeld voor een specifiek doel. Zoals pensioensparen of sparen voor een kind. De keuze voor een spaarrekening hangt onder andere af van het spaardoel. Waar wordt de spaarrekening voor gebruikt?
- Vrij sparen
- Zakelijk sparen
- Duurzaam en groen sparen
- Sparen voor een kind of kleinkind
- Sparen voor later (pensioen of huis)
Hoe ziet de actie eruit?
De actie wordt vorm gegeven:
- YORON bouwt de actiesite/landingspagina
- nieuwsbrieven worden verstuurd naar klanten waarvan het e-mailadres beschikbaar is
- nieuwsartikelen worden geplaatst op LinkedIn en als blog op uw website
- de spaarrentes-vergelijker van Finckers plaatsen wij op uw actiesite/landingspagina
Wij nemen u alle zorg uit handen!
Bouw actiewebsite
YORON bouwt voor u een special actiesite/landingspagina.
Op deze actiesite/landingspagina komt alle belangrijke consumenten-informatie te staan en wordt de voor u ingerichte vergelijker van Finckers ingebouwd, een tool waarmee uw klant kan vergelijken & online direct kan afsluiten!
Nieuwsbrieven
YORON schrijft een of meerdere nieuwsbrieven die naar uw relaties worden verzonden waarvan het e-mailadres bekend is. Het enige wat u hoeft te doen is het aanleveren van de mailadressen.
Blog op uw actiesite/landingspagina en doorplaatsing naar LinkedIn
Het artikel in de nieuwsbrief kunnen wij automatisch plaatsen op uw LinkedIn-profiel. Het artikel plaatsen wij in ieder geval óók automatisch als blog op uw website/landingspagina.
Een bijkomend belangrijk voordeel hiervan is dat de content op uw website een dynamisch karakter heeft. En dynamische content is voor Google een reden om uw website hoger te gaan ranken. En dat verhoogt dan de vindbaarheid van uw website.
Spaarrentes-vergelijker
Indien u belangstelling heeft voor de propositie van Finckers dient u zich aan te melden bij Finckers en met hen een SMO aan te gaan. U ontvangt dan een specifieke URL voor de spaarrentes-vergelijker.
Graag ontvangen wij die URL zodat wij op een correcte manier de vergelijker op uw website/landingspagina kunnen plaatsen. Natuurlijk testen wij of e.e.a. goed is geimplementeerd.
Roadmap
To-do-list
- u meldt zich aan bij Finckers
- u ontvangt de nodige samenwerkings-documenten/aanstellingen; e.e.a. gaat volledig automatisch.
- u levert aan YORON uw maillist
- nadat de actiewebsite/landingspagina is opgeleverd start de communicatie via social media
- artikelen over het onderwerp sparen worden geschreven en gepubliceerd als blog op uw website/landingspagina
- Ieder artikel wordt omgezet in een nieuwsbrief die wordt verzonden naar de maillist
Wie doet wat?
YORON:
- bouw en oplevering actiesite/landingspagina
- het schrijven van nieuwsartikelen over sparen en de spaarrentes-vergelijker
- het plaatsen van de artikelen op social media (optioneel)
- het plaatsen van de artikelen als blog op uw website
- het verzenden van de nieuwsbrieven naar de maillists
UW KANTOOR:
- aanlevering maillists
- aanlevering code/URL voor de vergelijker van Finckers
Tarief
Inclusief
- bouw en oplevering actiesite
- implementatie spaarrentes-vergelijker met afsluitmogelijkheid
- 2 nieuwsbrieven*
- 2 blogs
- 2 posts LinkedIn
- actieperiode: 2 maanden
* plus € 0,10 per verzonden nieuwsbrief
Inclusief
- bouw en oplevering landingspagina met implementatie spaarrentes-vergelijker met afsluitmogelijkheid
Deze optie is alleen beschikbaar voor klanten met een ASSU WebSite van YORON.