Phishing blijft de meest voorkomende vorm van cybercriminaliteit!
Maak het verschil voor uw (zakelijkle) klanten!
Hackers en andere kwaadwillenden vinden steeds nieuwe manieren om data te stelen en controle over devices te verkrijgen voor losgeld. Maak het verschil en help uw klanten zich hiertegen te wapenen!
Met deze website vertellen wij u hoe u door YORON een actie kunt laten uitvoeren en aandacht kunt vragen voor cyberpreventie.
Slim aanpakken wil zeggen dat u met één actie meerdere doelstellingen kunt behalen:
- uw met name zakelijke klanten informeren over cybercrime
- uw klanten 'waarschuwen' tegen het klakkeloos aannemen van alle informatie die op het internet wordtaangeboden
- uw klanten begeleiden bij het implementeren van preventiemaatregelen
- creëren van nieuw contactmoment met uw bestaande relaties
- creëren van (grotere) naamsbekendheid
En het biedt uw kantoor de mogelijkheid tot het sluiten van een passende cyberriskverzekering.
Phishing! Hoe houdt uw klant zijn medewerkers alert?
Bij grote bedrijven/organisaties is cybersecurity vaak goed geregeld. Daar gelden protocollen en procedures. Maar...... bij kleinere bedrijven/orfganisaties is dat heel vaak niet het geval en juist daar is het risico van cybercrime erg groot.
Juist voor deze kleinere bedrijven/organisaties heeft YORON een 'awareness' programma opgezet in samenwerking met Solvisoft, een erkend specialist op het terrein van IT-security.
YORON maakt hierbij gebruik van een ruime selectie aan zeer realistische phishing-emails waarmee wij uw klant en zijn medewerkers gaan confronteren.
Iedereen die op de link klikt, krijgt via de landingspagina direct gerichte feedback over de signalen waaraan uw klant phishing kunt herkennen. Zo houden wij uw klanten en de medewerkers scherp en zijn zij beter voorbereid op een volgende phishingaanval.
Hoe ziet het programma eruit?
Het phishing awareness programma besteedt aandacht aan de volgende aspecten van gedragsverandering:
- Kennis: leer potentieel gevaarlijke situaties herkennen.
- Ervaring: ervaar gevaarlijke situaties in een vertrouwde omgeving.
- Gedrag: wordt gemotiveerd om adequaat te reageren op risicovolle situaties.
Door een situatie te ervaren blijft de kennis en ervaring goed hangen, waardoor gedrag blijvend positief beïnvloed wordt. Uw klant en zijn medewerkers zijn dan beter in staat om adequaat te reageren op de échte phishingmails.
Onze oplossing: wij gaan uw klanten en zijn medewerkers bestoken met fake-phishingmails!
Versturen fake-phishingmails
YORON verstuurt naar de e-mailadressen van uw klanten en zijn medewerkers met enige regelmaat fake-phishingmails. Op het moment dat uw klant of een van de medewerkers de bijlage opent of op de aangeboden link klikt, verschijnt de boodschap dat hij/zij er met open ogen is ingetuind. Maar tegelijkertijd wordt een micro training aangeboden.
Zo leren uw klant en zijn medewerkers hoe met elk type phishingmail om te gaan.
Hoe maakt úw kantoor het verschil?
- Door te gaan werken met een specifieke landingspagina gericht op het voorkomen van cybercrime en dan met name gericht op het herkennen van phishingmails
- Met de optie om direct online een awareness programma op te starten
- Door uw klanten te informeren met gerichte mail
Met dit soort acties is geen droog brood te verdienen?
Uit een onderzoek van Capterra Nederland blijkt dat phishing-aanvallen zijn toegenomen in de afgelopen drie jaar
De ruime meerderheid van alle respondenten - zowel werknemers als managers - zegt dat het aantal phishing-aanvallen in de afgelopen drie jaar is gestegen. Van de ondervraagden zegt 40% dat het aantal tussen de 10% en 20% is gestegen en 22% dat het tussen de 21% en 30% is gestegen.
Veruit meeste aanvallen komen binnen via e-mail
Cybercriminelen kunnen verschillende manieren gebruiken om een phishing-aanval in te zetten. De nep-e-mail wordt veruit het vaakst als methode genoemd. Maar liefst 94% van de respondenten zegt dat hun bedrijf via deze weg is aangevallen. Daarna worden via een sms-berichtje (16%) of via de telefoon (15%) het meest genoemd. Slechts 8% zegt via sociale-media te zijn benaderd.
Door uw klant te helpen met phishing awareness maakt u het verschil: uw klant zal uw inspanningen zeer op prijs stellen!
Uitleg Actie
Hoe ziet de actie eruit?
- YORON bouwt de actiesite (landingspagina)
- nieuwsbrieven worden verstuurd naar klanten waarvan het e-mailadres beschikbaar is
- nieuwsartikelen worden geplaatst op LinkedIn en als blog op uw website
- het aanmeldformulier plaatsen wij op uw website
Bouw actiewebsite
YORON bouwt voor u een special actiesite (of eventueel een speciale landingspagina op uw bestaande website).
Op deze actiesite komt alle belangrijke informatie rondom cybercrime te staan en wordt de voor u ingerichte enquete van YORON ingebouwd, een digitaal formulier waarmee uw klant kan aangeven hoe het is gesteld met zijn cyberveiligheid.
Voor klanten die zich melden voor de phishing-actie bouwen wij een aanvraagformulier.
Nieuwsbrieven
YORON schrijft een of meerdere nieuwsbrieven die naar uw relaties worden verzonden waarvan het e-mailadres bekend is. Het enige wat u hoeft te doen is het aanleveren van de mailadressen.
Blog op uw website en doorplaatsing naar LinkedIn
Het artikel in de nieuwsbrief kunnen wij automatisch plaatsen op uw LinkedIn-profiel. Het artikel plaatsen wij in ieder geval óók automatisch als blog op uw website.
Een bijkomend belangrijk voordeel hiervan is dat de content op uw website een dynamisch karakter heeft. En dynamische content is voor Google een reden om uw website hoger te gaan ranken. En dat verhoogt dan de vindbaarheid van uw website.
Aanmeldformulier phishing awareness programma
Indien uw klant belangstelling heeft voor de het phishing awareness programma dient hij zich aan te melden bij YORON. Uw kantoor ontvangt daarvan bericht.
Natuurlijk testen wij of e.e.a. goed is geimplementeerd.
Roadmap
To-do-list
- u levert aan YORON uw maillist
- nadat de landingspagina is opgeleverd start de communicatie via social media
- artikelen over het onderwerp cybercrime worden geschreven en gepubliceerd als blog op de website
- Ieder artikel wordt omgezet in een nieuwsbrief die wordt verzonden naar de maillists
Wie doet wat?
YORON:
- bouw en oplevering actiesite/landingspagina
- het schrijven van nieuwsartikelen over cybercrime en preventiemaatregelen
- het plaatsen van de artikelen op social media (optioneel)
- het plaatsen van de artikelen als blog op de eigen website
- het verzenden van de nieuwsbrieven naar de maillists
KANTOOR:
- aanlevering maillists
Tarief
Inclusief
- bouw en oplevering actiesite/landingspagina
- 2 nieuwsbrieven*
- 2 blogs
- 2 posts LinkedIn
* plus € 0,10 per verzonden nieuwsbrief