Help uw klanten met het kiezen van de juiste overlijdensrisicoverzekering!

Kansen voor uw kantoor


In de afgelopen jaren zijn de premies van overlijdensrisicoverzekeringen scherp omlaag gegaan.

Met deze website vertellen wij u hoe u door YORON een commerciele actie kunt laten uitvoeren zodat u de handen vrij heeft en u zich bezig kunt houden met uw relaties.

Slim aanpakken wil zeggen dat u met één actie meerdere doelstellingen kunt behalen:

  • voldoen aan uw zorgplicht conform richtlijnen van de AFM
  • de consument informeren over de verschillende mogelijkheden
  • de consument 'waarschuwen' tegen het klakkeloos aannemen van alle informatie die op allerlei sites worden aangeboden
  • de consument begeleiden bij een eventuele overstap naar een andere verzekeraar
  • creëren van nieuw contactmoment met bestaande relaties
  • creëren van (grotere) naamsbekendheid

De premie van de veel verzekeringen stijgen alsmaar. Er zijn ook verzekeringen die steeds goedkoper worden. Een goed voorbeeld hiervan is de overlijdensrisicoverzekering. Het kan vaak uit om een nieuwe overlijdensrisicoverzekering aan te vragen en de oude op te zeggen. Let hierbij wel op de volgorde. Zeg de oude verzekering pas op als de nieuwe verzekering is ingegaan.

Waardoor worden overlijdensrisicoverzekeringen steeds goedkoper?

Al jaren zijn de premies voor de overlijdensrisicoverzekering aan het dalen. Dit wordt veroorzaakt doordat wij gemiddeld steeds ouder worden. Hierdoor zakt de kans dat de verzekeraar het verzekerd bedrag moet uitkeren. Als de verzekerde namelijk niet overleden is vóór de einddatum van de verzekering, vervalt de polis zonder een bedrag uit te hoeven keren. Daarnaast zijn de kosten in dergelijke verzekeringen ook verlaagd. Dat komt weer deels door het provisieverbod. Het adviseren en het bemiddelen van de tussenpersoon zit niet meer in de premie verwerkt.

Meer concurrentie heeft een positief effect

De traditionele Nederlandse verzekeraars hebben de tarieven ook sterk verlaagd. Ze moesten ook wel, want de concurrentie is de afgelopen jaren fors toegenomen. Dat is goed nieuws voor uw klanten. Zij kunnen gerekend over de gehele looptijd wel tot duizenden euro’s aan premie besparen.

Stijgt de premie niet door de hogere leeftijd?

Met een overlijdensrisicoverzekering dek je het risico van het overlijden financieel af. Er volgt een uitkering bij overlijden van de verzekerde vóór de einddatum. Verzekeraars houden vaak een maximumleeftijd aan tussen 70 en 80 jaar. Door het ouder worden stijgt de kans op overlijden. Een 50-jarige heeft statistisch gezien een grotere kans op overlijden als je het vergelijkt met een 45-jarige. Je zou dus verwachten dat een nieuwe verzekering juist duurder is dan de overlijdensrisicoverzekering die je bijvoorbeeld vijf jaren geleden hebt afgesloten. Door de sterke daling van de premies, kan het vaak toch uit.

Wat als de overlijdensrisicoverzekering deel uitmaakt van de hypotheek?

Vooral in hypotheken afgesloten vóór 2013 maakt de overlijdensrisicoverzekering vaak een onderdeel uit van de hypotheek. In dat geval heeft uw klant de medewerking nodig van de huidige verzekeraar en de hypotheekbank om de levensverzekering los te weken van de hypotheek. Vaak zijn er mogelijkheden, maar niet in alle gevallen gaat het lukken om de oude overlijdensrisicoverzekering in te ruilen voor een nieuwe. Door de grote verschillen in premie loont het wel de moeite om het te proberen.

Alleen bij goede gezondheid zijn er mogelijkheden

Bij het aanvragen van een nieuwe overlijdensrisicoverzekering, zal een gezondheidsverklaring ook weer een onderdeel uitmaken van het aanvraagtraject. Bij een verslechtering van de gezondheid wordt een nieuwe overlijdensrisicoverzekering mogelijk niet geaccepteerd. Verzekerden met hartklachten of die genezen zijn van kanker kunnen moeite hebben met het vinden van een nieuwe overlijdensrisicoverzekering. Zorg er dus voor dat uw klant altijd de oude verzekering pas opzegt op nadat de nieuwe verzekering geaccepteerd is.

Advieskansen

  1. Nagaan of een ovrlijdensrisicoverzekering noodzakelijk is (ZZP'ers!)
  2. Controleren of een bestaande overlijdensrisicoverzekering kan worden overgesloten tegen betere condities
  3. Alle mogelijkheden rondom overlijdensrisicoverzekeringen in kaart brengen
  4. Op zoek gaan naar de beste opties die passen bij het profiel van de klant

Er zijn veel verzekeraars die verschillende verzekeringen aanbieden. Het aanbod is groot. U ontzorgt uw klant als u hierbij het voortouw neemt.

Belangrijke onderwerpen in het adviesgesprek

Een overlijdensrisicoverzekering vergelijken is altijd een goed idee. Met een vergelijking wordt duidelijk wat de verschillen in voorwaarden en premies zijn:

  • Vind de verzekering met de laagste premie
  • Vergelijk de risicoverzekeringen van de verschillende verzekeraars
  • Lees bijzonderheden per verzekeraar en per soort verzekering na
  • Check of de verzekeraar onder toezicht staat

Over het algemeen geldt: hoe minder flexibiliteit, hoe lager de premie. Dat houdt in dat een verzekering met veel beperkingen meestal de laagste premie heeft. Grofweg zijn verzekeringen in te delen in 3 vormen:

  1. gelijkblijvende risicoverzekering
  2. annuitair dalende risicoverzekeringen
  3. lineair dalende risicoverzekeringen

Hoe maakt úw kantoor het verschil?

  • Door te gaan werken met een website/landingspagina met een goede informatie over een passende ORV
  • Met de optie om direct online een verzekering te sluiten
  • Door klanten te informeren met gerichte mail
  • Marktkennis: maak hierbij gebruik van de expertise van de verzekeraars waarmee u samenwerkt

Waarom zijn overlijdensrisicoverzekeringen belangrijk voor uw kantoor?

  • een overlijdensrisicoverzekering is een relatief simpel product
  • u kunt sturen op totaal relaties en daardoor  een hoger rendement per relatie halen
  • de consument is gemiddeld 2 uur bezig met het kiezen van een  verzekering maar heeft vaak geen idee of de verzekering ook 'passend' is bij zijn/haar situatie
  • als adviseur kunt u hier dus veel betekenen en uw klant ontzorgen

Tools die u kunt gebruiken

  • premie-vergelijker op website
  • content over het onderwerp overlijdensrisicoverzekeringen  op uw website plaatsen
  • webbased verzekeringscan uitvoeren (voorbeeld van een scan)
  • stel uw klanten de WebApp ter beschikking met info en doorlinkjes naar interessante pagina`s.

Met advies op 'overlijdensrisicoverzekeringen' is geen droog brood te verdienen?

Een overlijdens-risicoverzekering is een relatief simpel product en niet moeilijk om in uw advies mee te nemen. En u bepaalt zelf uw tarief.

Het verdriet bij uw klanten kunt u niet voorkomen, de financiële zorgen wel. Met een overlijdens-risicoverzekering zorgt u ervoor dat de geliefden van de overledene door kunnen met hun leven als hij/zij er niet meer is.

Uitleg Actiesite - Overlijdensrisicoverzekeringen


Hoe ziet de actie eruit?

  1. YORON bouwt de actiesite/landingspagina
  2. nieuwsbrieven worden verstuurd naar klanten waarvan het e-mailadres beschikbaar is
  3. nieuwsartikelen worden geplaatst op LinkedIn en als blog op uw website
  4. relevante content plaatsen wij op uw actiesite/landingspagina

Bouw actiewebsite

YORON bouwt voor u een special actiesite/landingspagina.

Op deze actiesite/landingspagina komt alle belangrijke consumenten-informatie te staan.

Nieuwsbrieven

YORON schrijft een of meerdere nieuwsbrieven die naar uw relaties worden verzonden waarvan het e-mailadres bekend is. Het enige wat u hoeft te doen is het aanleveren van de mailadressen.

Blog op uw actiesite/landingspagina en doorplaatsing naar LinkedIn

Het artikel in de nieuwsbrief kunnen wij automatisch plaatsen op uw LinkedIn-profiel. Het artikel plaatsen wij in ieder geval óók automatisch als blog op uw website/landingspagina.

Een bijkomend belangrijk voordeel hiervan is dat de content op uw website een dynamisch karakter heeft. En dynamische content is voor Google een reden om uw website hoger te gaan ranken. En dat verhoogt dan de vindbaarheid van uw website.

Roadmap

To-do-list

  • u levert indien mogelijk de gegevens aan voor de premie-vergelijker van de verzekeraar met wie u samenwerkt
  • u levert aan YORON uw maillist
  • nadat de actiewebsite/landingspagina is opgeleverd start de communicatie via social media
  • artikelen over het onderwerp overlijdens-risicoverzekering worden geschreven en gepubliceerd als blog op uw website/landingspagina
  • Ieder artikel wordt omgezet in een nieuwsbrief die wordt verzonden naar de maillist

Wie doet wat?

YORON:

  • bouw en oplevering actiesite/landingspagina
  • het schrijven van nieuwsartikelen over de overlijdens-risicoverzekering
  • het plaatsen van de artikelen op social media (optioneel)
  • het plaatsen van de artikelen als blog op uw website
  • het verzenden van de nieuwsbrieven naar de maillists

UW KANTOOR:

  • aanlevering maillists
  • aanlevering code/URL voor de premie-vergelijker

Tarief actie


ex 21% btw
Actie ORV Uitgebreid
€ 250,--

Inclusief

  • bouw en oplevering actiesite
  • implementatie premie-vergelijker met afsluitmogelijkheid (indien aangeleverd)
  • 2 nieuwsbrieven* **
  • 2 blogs
  • 2 posts LinkedIn
  • actieperiode: 2 maanden
  • * plus € 0,10 per verzonden nieuwsbrief
  • ** indien u reeds beschikt overt de ASSU Nieuwsbrief: korting van € 50,00
ex 21% btw
Actie ORV Beperkt
€ 45,--

Inclusief

  • bouw en oplevering landingspagina met implementatie premie-vergelijker met afsluitmogelijkheid (indien aangeleverd)

Deze optie is alleen beschikbaar voor klanten met een  ASSU WebSite van YORON.