Cybercrime: maak het onderdeel van uw adviesgesprek!

Maak het verschil voor uw (zakelijkle) klanten!


Hackers en andere kwaadwillenden vinden steeds nieuwe manieren om data te stelen en controle over devices te verkrijgen voor losgeld. Maak het verschil en help uw klanten zich hiertegen te wapenen!

Met deze website vertellen wij u hoe u door YORON een actie kunt laten uitvoeren en aandacht kunt vragen voor cyberpreventie.

Slim aanpakken wil zeggen dat u met één actie meerdere doelstellingen kunt behalen:

  • uw met name zakelijke klanten informeren over cybercrime
  • uw klanten 'waarschuwen' tegen het klakkeloos aannemen van alle informatie die op het internet wordt aangeboden
  • uw klanten begeleiden bij het implementeren van preventiemaatregelen
  • creëren van nieuw contactmoment met uw bestaande relaties
  • creëren van (grotere) naamsbekendheid

En het biedt uw kantoor de mogelijkheid tot het sluiten van een passende cyberriskverzekering.

Redelijk handelend en redelijk bekwaam adviseur?

Zowel in de zakelijke als in de particuliere markt neemt de schade als gevolg van cybercriminaliteit explosief toe! Zeker in de zakelijke markt levert het niet bespreken van dit risico snel het verwijt op dat u zich in uw analyse niet heeft gedragen zoals de klant van een redelijk handelend en redelijk bekwaam adviseur mocht verwachten.

Het is in deze markt nu écht belangrijk dat dit risico wordt besproken en de klant door u aantoonbaar wordt gewezen op de consequenties, indien hij nalaat de adviezen van de adviseur op te volgen.

En al doende levert dat kansen op voor uw advieskantoor!

Hoe maakt úw kantoor het verschil?

  • Door te gaan werken met een specifieke landingspagina gericht op het voorkomen van cybercrime
  • Door uw klanten te informeren met gerichte mail
  • Door in uw adviesgesprekken cybercrime te bespreken en dat terug te koppelen met uw klant
  • Door het versturen van een informatieve enquete met daarin ingebouwde 'triggers' om als klant tot actie over te gaan.

Met dit soort acties is geen droog brood te verdienen?

Uit een onderzoek van Capterra Nederland blijkt dat cybercrime-aanvallen zijn toegenomen in de afgelopen drie jaar

De ruime meerderheid van alle respondenten - zowel werknemers als managers - zegt dat het aantal aanvallen in de afgelopen drie jaar is gestegen. Van de ondervraagden zegt 40% dat het aantal tussen de 10% en 20% is gestegen en 22% dat het tussen de 21% en 30% is gestegen.

Veruit meeste aanvallen komen binnen via e-mail

Cybercriminelen kunnen verschillende manieren gebruiken om een aanval in te zetten. De nep-e-mail wordt veruit het vaakst als methode genoemd. Maar liefst 94% van de respondenten zegt dat hun bedrijf via deze weg is aangevallen. Daarna worden via een sms-berichtje (16%) of via de telefoon (15%) het meest genoemd. Slechts 8% zegt via sociale-media te zijn benaderd.

Door uw klant te helpen met cybercrime awareness maakt u het verschil: uw klant zal uw inspanningen zeer op prijs stellen!

Uitleg Actie


Hoe ziet de actie eruit?

  1. YORON bouwt de actiesite (landingspagina)
  2. nieuwsbrieven worden verstuurd naar klanten waarvan het e-mailadres beschikbaar is
  3. nieuwsartikelen worden geplaatst op LinkedIn en als blog op uw website
  4. YORON bouwt een awareness-enquete en plaatsen deze op uw website/landingspagina

1. Bouw actiewebsite

YORON bouwt voor u een special actiesite (of eventueel een speciale landingspagina op uw bestaande website).

Op deze actiesite komt alle belangrijke informatie rondom cybercrime te staan en wordt de voor u ingerichte enquete van YORON ingebouwd, een digitaal formulier waarmee uw klant kan aangeven hoe het is gesteld met zijn cyberveiligheid.

2. Nieuwsbrieven

YORON schrijft een of meerdere nieuwsbrieven die naar uw relaties worden verzonden waarvan het e-mailadres bekend is. Het enige wat u hoeft te doen is het aanleveren van de mailadressen.

In de nieuwsbrief een link naar de awareness-enquete en naar de blog op uw website!

3. Blog op uw website en doorplaatsing naar LinkedIn

Het artikel in de nieuwsbrief kunnen wij automatisch plaatsen op uw LinkedIn-profiel. Het artikel plaatsen wij in ieder geval óók automatisch als blog op uw website.

Een bijkomend belangrijk voordeel hiervan is dat de content op uw website een dynamisch karakter heeft. En dynamische content is voor Google een reden om uw website hoger te gaan ranken. En dat verhoogt dan de vindbaarheid van uw website.

In de blog uiteraard een link naar de awareness-enquete!

Roadmap

To-do-list

  • u levert aan YORON uw maillist
  • nadat de landingspagina is opgeleverd start de communicatie via social media
  • artikelen over het onderwerp cybercrime worden geschreven en gepubliceerd als blog op de website
  • ieder artikel wordt omgezet in een nieuwsbrief die wordt verzonden naar de maillist
  • de ingevulde enquete-formulieren worden naar uw e-mailadres gezonden, een kopie naar de klant.

Wie doet wat?

YORON:

  • bouw en oplevering actiesite/landingspagina
  • het schrijven van nieuwsartikelen over cybercrime en preventiemaatregelen
  • het plaatsen van de artikelen op social media (optioneel)
  • het plaatsen van de artikelen als blog op de eigen website
  • het verzenden van de nieuwsbrieven naar de maillists
  • het verzorgen van de enquete

KANTOOR:

  • aanlevering maillist

Tarief


ex 21% btw
Actie phishing awareness programma
€ 250,--

Inclusief

  • bouw en oplevering actiesite/landingspagina
  • 2 nieuwsbrieven*
  • 2 blogs
  • 2 posts LinkedIn

* plus € 0,10 per verzonden nieuwsbrief