Hoe werkt het? 

Hoe werkt het?


Bij alle acties die YORON in de markt zet wordt gebruik gemaakt van een stappenplan:

  • bepalen doelstelling
  • inventariseren advieskansen
  • verzamelen relevante content
  • bouw landingspagina`s/actie-websites
  • verzamelen e-mailadressen
  • inrichten mail-campagne
  • inrichten social media campagne (facultatief)
  • inrichten blogpagina (facultatief)
  • inrichten andere tooling (bijvoorbeeld vergeloijkers, rekenmodulen, enquetes etc...) (facultatief)
  • opstellen roadmap, to-do-list en tijdschema

1. Bepalen doelstelling

Commerciele acties bieden uw financieel advieskantoor ongekende mogelijkheden. Maar, u moet het slim aanpakken.

Met deze website vertellen wij u hoe u door YORON een commerciele actie kunt laten uitvoeren zodat u de handen vrij heeft en u zich bezig kunt houden met uw relaties.

Slim aanpakken wil zeggen dat u met één actie meerdere doelstellingen kunt behalen:

  • de consument informeren over het betreffende onderwerp (van zorgverzekeringen tot aam preventie en van onderverzekering tot aan nebestaandenvoorziening....)
  • de consument 'waarschuwen' tegen het klakkeloos aannemen van alle informatie die op het internet wordt aangeboden
  • de consument begeleiden bij een eventuele overstap
  • creëren van nieuw contactmoment met bestaande relaties
  • creëren van (grotere) naamsbekendheid

2. Inventariseren advieskansen

Hieronder een voorbeeld zoals wordt gebruikt bij de inrichting van de ASSU ZorgActie:

  1. Zorgbehoefte in kaart brengen (hele jaar door)
  2. Op zoek gaan naar zorgverzekering die past bij zorgbehoefte (zorgcheck)
  3. 18 jarigen: het is de zorgverzekering waarmee jongeren voor het eerst naar kantoor komen. Vroeger was dat de brommer en de auto, nu de zorg
  4. marktkansen:

Een recordaantal is van plan om over te stappen van zorgverzekering voor 2024. Uit een peiling van ZorgWijzer.nl onder 2195 respondenten geeft bijna negen procent aan te gaan wisselen van zorgverzekeraar. Dat komt neer op 1,5 miljoen Nederlanders.

  • 26 procent kiest voor een nieuwe zorgverzekering gelet op de hoogte van de totale premie
  • 13 procent verwacht dat zijn/haar zorggebruik wijzigt
  • 11 procent kiest voor een nieuwe zorgverzekering gelet op de hoogte van de basispremie
  • 51 procent is tevreden over de dekking van de totale polis
  • 31 procent is al heel lang bij dezelfde zorgverzekeraar
  • 20 procent is tevreden over de service van de huidige zorgverzekeraar

3. Verzamelen relevante content

Bij iedere actie wordt zorgvuldig gekeken naar de informatie die wordt aangeboden. Deze moet helder zijn, eenduidig en uitnodigen tot conversie. De bezoeker moet als het ware het gevoel krijgen om direct contact op te nemen met uw kantoor via de diverse mogelijke kanalen: mobiel, e-mail, whatsapp...

4. Bouw landingspagina`s/actie-websites

De actie wordt vorm gegeven:

  1. YORON bouwt de actiesite (landingspagina)
  2. nieuwsbrieven worden verstuurd naar klanten waarvan het e-mailadres beschikbaar is
  3. nieuwsartikelen worden geplaatst op LinkedIn en als blog op uw website
  4. inzet vergelijker en/of andere tools op website
  5. nazorg via reactie op nieuwsbrieven (dashboard & statistieken)

Wij nemen u alle zorg uit handen!

5. Opstellen roadmap, to-do-list en tijdschema

Hier wordt aangegeven welke stappen nog moeten worden gezet, welke werkzaamheden door hetzij YORON hetzij uw kantoor nog moeten worden gezet waarbij deadlines worden aangegeven.